top of page

IMPACT CAMPAGNES

IMPACT CAMPAGNES

share-image_bijzonder-buitengewoon.jpeg

BIJZONDER BUITENGEWOON

Campagnestatus: in ontwikkeling
Thema's: autisme bij meisjes, opgroeien

Mona is een fantasierijke tiener die - net zoals haar broer - kampt met ASS. Ze staat aan de vooravond van een gigantische stap in haar leven: ze zal de overstap maken naar het gewone onderwijs. Ze moet afscheid nemen van haar klasgenoten en nieuwe vriendinnen maken. Bovendien krijgt ze binnenkort een eigen slaapkamer! Een nieuwe, opwindende wereld gaat voor haar open, maar dat zorgt voor extra spanning.

 

Regisseur: Sarah Van Daele

Producent: Storyhouse

Impact producent: Tine Van Dycke

Leonie, Skeet en de biggen.jpeg

LEONIE, SKEET EN DE BIGGEN

Campagnestatus: in ontwikkeling
Thema's: stikstofakkoord, klimaatcrisis, veehouderij

Leonie’s grootste droom is om varkensboerin te worden. Maar door het nieuwe stikstofakkoord en het nakende faillissement van de familieboerderij ziet ze die droom in duigen vallen. Samen met haar poes Skeetje neemt de 11-jarige Leonie afscheid van haar dieren en haar leven als boerin.

Regisseur: Jip Heijenga

Producent: De Mensen

Impact producent: TBC

WhyWeFight__still1_Berengère anger_(c)Cassette for timescapes.jpg

WHY WE FIGHT?

Impactfocus: beter leren omgaan met agressie in jezelf en in de wereld
Campagnestatus: running
Thema's: geweld, oorlog, kunst, dans

Als we zonder woorden raken, neemt het lichaam het over. Hoe ga je om met angst, frustratie en teleurstelling in de wereld van vandaag? Is dat eigenlijk wel mogelijk zonder geweld? Of is dat privilege enkel weggelegd voor de kunstenaar? Why We Fight? brengt een ode aan de mensheid, die steeds balanceert op de grens tussen spectaculaire schoonheid en onnoemelijke wreedheid.

 

Regisseurs: Alain Platel & Mirjam Devriendt

Producent: Cassette for timescapes

Impact producent: Céline Broeckaert

boos_still_2.jpeg

BOOS

Impactfocus: hoe kunnen we kinderen die zich vaak boos voelen beter helpen? Hoe leren we hen en onszelf beter omgaan met hun boosheid?
Campagnestatus: running
Thema's: emotieregulatie, mentaal welzijn, opgroeien

Sommige kinderen worden vaak boos. Zo boos dat het thuis of op school niet meer houdbaar is. Veel mensen noemen hen stout, of onhandelbaar. Maar is dat wel zo? We ontmoeten deze kinderen in het kinderziekenhuis op de afdeling psychiatrie. Via een collage van gesprekken, foto's en beelden ontdekken we waarom ze hier zijn, waarom ze zo boos zijn, en hoe ze zich daar zelf bij voelen.

 

Regisseur: Frederike Migom

Producent: Storyhouse
Impact producent: Joyce Palmers

AR_STILL_05_01748410.tif

ALLER/RETOUR

Impact focus: benader nieuwkomers op basis van hun talenten of overtuigingen, niet op basis van hun status.
Campagnestatus: running
Thema's: (trans)migratie, vriendschap, vooroordelen

Ervaren vrachtwagenchauffeur Erika is met haar trouwe vierwieler onderweg naar Bordeaux. Tijdens een tussenstop in Parijs ontdekt ze dat een man zich verschuilt in haar vrachtwagen: Idly. Het is de start van een roadmovie waarin twee volslagen vreemden meer gemeen hebben dan elk van hen ooit had kunnen vermoeden. 

 

Regisseur: Dorothée van den Berghe

Producent: Caviar

Impact producent: Céline Broeckaert

Screenshot 2023-04-15 at 16.05.11.png

JULES EN IK

Impact focus: hoe ga ik om met mijn broer die nu zus is? Eenzaamheid doorbreken binnen gezinnen van een transgender persoon.
Campagnestatus: afgeron
d
Thema's: LGBTQIA+, identiteit, opgroeien

‘Jules en ik’ is een intiem portret van de jonge tiener Roos die worstelt met de transitie van haar transgenderzus Jules. Een coming of age film, in een wereld waarin niets eenduidig lijkt te zijn.

 

Regisseur: Anne Ballon

Producent: Off World

Impact producent: Joyce Palmers

ROGER IN TOGA LOOKING INTO CAMERA kopie 2.tif

DUTY OF CARE

Impactfocus: steun de rechtszaak die België dwingt zijn internationale klimaatbeloftes na te komen.
Campagnestatus: running
Thema's: klimaatcrisis, justitie

Terwijl overal ter wereld aan de alarmbel wordt getrokken door klimaatactivisten en -experts gaan vervuilende multinationals en nalatende overheden verder hun gang. Tot een Nederlandse advocaat wereldgeschiedenis schrijft met de wet als wapen. Dit spannende courtroom drama volgt Roger Cox in zijn strijd tegen Shell en andere grote spelers. Hij baande de weg voor een nieuw soort klimaatactivisme. Een hoopvol en inspirerend verhaal dat toont hoe één mens werkelijk een verschil kan maken.

 

Regisseur: Nic Balthazar

Producent: De Klimaatzaak

Impact producent: Yasmine Versteele

Poster Tussen Ons NL.png

TUSSEN ONS

Impactfocus: hulpverleners ertoe aanzetten om tijdens de behandeling van hun cliënten ook de omgeving/familie te betrekken en begeleiden.

Campagnestatus: running

Thema's: middelenmisbruik, familie

Drie ouder-kind verhalen die verbonden zijn door eenzelfde strijd om hun geliefde zoon, dochter, moeder of vader te blijven steunen. Maar hoe onvoorwaardelijk is de liefde wanneer een verslaving lonkt?

Regisseurs: Vincent Everaerts, Sam Geyskens, Lander Haverals

Producent: De Chinezen

Impact producent: Daphne van den Blinck

2340x875-headerslide-jef-what-makes-us-boys.png

WHAT MAKES US BOYS

Impact focus: overkop gaan is oké.
Campagnestatus
: afgerond
Thema's: opgroeien, mentaal welzijn, online identiteit

Een poëtische en intieme coming-of-age documentaire over een tiener en zijn jongere broertje die anno 2020 opgroeien.

Regisseurs: Janet van den Brand en Timothy Wennekes

Producent: Diplodokus
Impact producent: Tine Van Dyck
e

tfs_1-710x375.jpg

HOLDING UP THE SKY

Impact focus: lobbycampagne ter bescherming van inheemse gebieden en/of het verbod op illegale goudwinning in het regenwoud, met als doel duurzame veranderingen op beleidsniveau.
Campagnestatus
: running
Thema's: klimaatcrisis

Goudzoekers en boskappers vinden massaal hun weg naar het gebied van het Yanomami-volk in Brazilië. Sjamaan Davi Kopenawa reist de wereld rond om te vechten voor het onvermijdelijke lot waartoe de Westerse levenswijze zal leiden: de ineenstorting van de hemel, waarvan de Yanomami al duizenden jaren het evenwicht trachten te bewaren.

Regisseur: Pieter Van Eecke

Producent: Clin d’Oeil
Impact producent: Evelien De Graef

InMyFathersHouse_still004.jpg

IN MY FATHERS HOUSE

Campagnestatus: in research
Thema's: gendergerelateerd geweld

Het verhaal van een Belgisch-Marokkaanse familie gezien door de camera van de oudste dochter. Gewrongen tussen de Marokkaanse en Westerse cultuur probeert cineaste, Rachida El Garani antwoorden te vinden op de trauma’s uit haar verleden. Voor het te laat is. Want bij haar 78-jarige, dominante vader werd recentelijk alzheimer vastgesteld. 

Regisseur: Rachida El Garani

Producent: Las Belgas
Impact producent: Joyce Palmers

two work 2.jpg

WEG NAAR WERK

Impactfocus: werkgevers uitdagen om zowel hun aanwervingsproces als de werkvloer inclusiever en diverser te maken.
Campagnestatus: running
Thema's: inclusieve arbeidsmarkt, integratie

In deze reeks zien we met welke ups en downs de zoektocht naar werk verloopt voor nieuwkomers in Vlaanderen. Ze worden daarbij bijgestaan door mensen met ervaring, in een mentoring-traject. Gaandeweg gaan beide partijen niet enkel de zoektocht naar werk, maar ook hun identiteit en levensvisies bevragen.

 

Showrunner: Annabel Verbeke

Producent: Off World
Impact producent: Tine Van Dycke, Nina Payrhuber

bottom of page